وی با اشاره به اینکه تولید موتور 231
افزود:این موتور با کسب استانداردهای روز اروپا قرار است روی خودروی
کاملا ایرانی سایپا نصب می شود.
بذرپاش با بیان اینکه در ساخت این
موتور 90 درصد از امکانات و توان داخل استفاده شده ادامه داد: افزایش
توان 25 درصدی و کاهش 8 درصدی مصرف سوخت این موتور را از دیگر موتورهای
فعلی متمایز ساخته است.
مدیر عامل سایپا با اشاره به دستیابی
به توان و دانش طراحی و ساخت موتور تصریح کرد:در فاز نخست موتور 231 به
صورت دو گانه سوز تولید و در آینده نزدیک موتور با پایه گاز سوز تولید می
شود.
وی ادامه داد: موتور 231 روی خودروهای
کلاس C، B سایپا نصب می شود و با حجم های 1300،1400، 1500 سی سی امکان
صادرات این موتور نیز وجود دارد.
مدیر عامل سایپا درباره
قیمت خودروهای سایپا با نصب این موتور گفت: این موتور به واسطه طراحی و
تولید در داخل کشور قیمت تمام شده پایین تری دارد اما از آنجایی که قیمت
تمام شده موتور در قیمت تمام شده محصول ارزیابی می شود به طور حتم قیمت
محصول با توجه به امکانات ذکر شده در این موتور از قیمت خودروهای فعلی
بالاتر نخواهد بود