تشخیص کاربران مخفی یاهو مسنجر

عکسهای جنجالی و جذاب از همه جا

تشخیص کاربران مخفی یاهو مسنجر

عکسهای جنجالی و جذاب از همه جا

تصویر و مشخصات دومین خودرو ملی ایران خودرو x12

http://dl-dj.persiangig.com/Pic-Web/x12.jpg

برای خواندن مشخصات خودرو X12 روی ادامه کلیک کنید


تصاویری که می بینید ، پروتوتایپ و طرح اولیه از دومین خودرو ملی ایران خودرو با کد X12 هستند . این پروژه برنامه ریزی شده تا در 22 بهمن امسال رونمایی شود . X12 روی پلت فرم 206 بنا شده و از پیشرانه 1.4 لیتری ملی ایران خودرو از خانواده موتور ملی ایران خودرو ( EF7 ) استفاده می کند که توانایی تولید حدود 80 اسب بخار قدرت را داراست . در کل این تصاویر برای نخستین بار است که در اینترنت منتشر می شود و امکان تغییرات اساسی در پروژه اصلی بسیار محتمل است .

قرار دادن این تصاویر بنا به دلایل زیادی است . از جمله رونمایی رقیب این خودرو یعنی مینیاتور توسط سایپا تا با مقایسه ای ساده آن را با مینیاتور مقایسه کنید .


چند سالی است که خودروسازان داخلی دریافته‌اند که باید برای تنوع در محصولات خود به صورت جدی‌تر وارد عمل شوند. تلاش‌های زیادی نیز در این‌باره انجام شده، ولی در عمل محصولات داخلی و مشتریان از این تنوع محروم بوده‌اند.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، هر چند شرکت بزرگی مثل ایران خودرو هزینه‌های هنگفتی برای خروج پیکان از خط تولید و جایگزینی دیرهنگام سمند با توجه به گران‌تر شدن این محصول جایگزین، پرداخت کرد، ولی این خودرو نیز حتی با وجود این‌که مدل‌های جدیدی از آن عرضه شد، به دلیل این‌که مدل‌های جدید به تیراژ تولید کافی نرسیدند، نتواست پاسخ مناسبی به سلیقه تنوع‌طلب مشتریان داخلی دهد.
شاید به همین دلیل باشد وقتی بحث از خودروهای ملی به میان می‌آید و قراراست محصول جدیدی به بازار عرضه شود، با توجه به تقاضای موجود در بازار این مساله مورد توجه قرار می‌گیرد و در این میان مینیاتور سایپا و X12 ایران خودرو که قرار است از سال آینده تولید انبوه شوند، این قدر مورد توجه قرار می‌گیرند.
اما رقابت این محصولات و اظهارنظرهای خودروسازان در قبال محصولات یکدیگر نیز شنیدنی است. مینیاتور با تمام حواشی خود رونمایی شد و در حال حاضر نیز کمتر به آن پرداخته می‌شود. در حال حاضر بیشتر توجه‌ها به محصول جدید ایران خودرو است؛ محصولی که کمتر کسی اطلاعی از شکل ظاهری آن دارد و مسوولان این شرکت نیز اعلام می‌کنند که این خودرو به هیچ یک از محصولات موجود در خط تولید ایران خودرو شبیه نیست.
مجید شیخانی ـ قائم مقام مدیرعامل در محصول و کیفیت ایران خودرو ـ در حاشیه نمایشگاه دستاوردها و فناوری‌های صنعت و معدن به سوالات خبرنگاران ایسنا و دنیای اقتصاد درباره محصول X12 ایران خودرو پاسخ می‌دهد.
وی مدت زمان آغاز فعالیت‌های اجرایی برای این پروژه را یک سال اعلام کرده و بر خلاف نظر مختاری - عضو هیات مدیره این شرکت - که قبلا گفته بود پلت‌فرم این خودرو نزدیک به پژو 206 است، چنین چیزی را به این صراحت رد کرد.
او همچنین درباره قیمت این خودرو و آیا این که رسیدن به 10 میلیون تومان امکان پذیر است؟ گفت که این امر برای ایران خودرو یک چالش بزرگ است!
اما وی در عین حال در اظهار نظری جالب عنوان کرد که شکل ظاهری این خودرو شبیه خودروهای چینی نیست، ولی چینی‌ها برای آن می‌میرند!

آقای شیخانی دوست داریم درباره X12 بیشتر بدانیم؟

X12 محصول جدید ایران خودرو است که در کلاس B/C پس از پشت سر گذاشتن فعالیت‌های مهندسی و طراحی رونمایی خواهد شد که نمونه‌های اولیه ظرف دو یا سه ماه آینده آماده می‌شود، ولی درکل در این زمینه عجله‌ای نداریم. البته به دلیل این که همزمان فعالیت صنعتی‌سازی آن در حال انجام است و نمی‌توانیم مشتریان را معطل کنیم، باید بین این دو هماهنگی وجود داشته باشد. تا زمانی‌که مسائل کیفی، فنی و صنعتی سازی مسیر خود را طی نکرده و به انتها نرسد، رونمایی انجام نخواهد شد.

ایده X12 از چه زمانی در ایران خودرو مطرح شد؟

هم اکنون در حال تست خودرو هستیم. از زمانی که کار اجرایی پروژه آغاز شده 12 ماه می‌گذرد، ولی تعریف و مطالعات اولیه پروژه مربوط به سال 1385 است.

برای این خودرو از چه پلت‌فرمی استفاده کردید؟

ما از دانش فنی پروژه‌ها و ذخایر فنی خود استفاده کردیم. پلت‌فرم یک شبه طراحی نمی‌شود. از دو سال پیش کارهای طراحی و مهندسی آغاز و تست خودرو در اسپانیا انجام شد. البته اکسل اول برای سمند بود که مدل‌ جدیدش را برای X12 در نظر و برای طراحی آن مشاوره فنی گرفتیم. البته ما پلت‌فرم کلاس D که مربوط به سمند است را در داخل داشتیم، ولی سایز کوچکتر یعنی کلاس C را نداشتیم که بتوانیم در استفاده از آن آزادی عمل داشته باشیم.

X12 برای چه سطحی از بازار طراحی شده است؟

هدف توسعه X12 تولید خودرو ارزان برای خانواده بود. ما از طرح‌ها و پروژه‌هایی استفاده کردیم که پیش از این در ایران خودرو آغاز شده، ولی متوقف مانده بود.

یعنی این پروژه ادامه همان نیوپیکان متوقف شده، است؟

البته X12 هیچ ربطی به نیوپیکان ندارد و اکسل آن در ایران خودرو طراحی شده است. موتور آن نیز EF7 ( موتور ملی بنزینی و گازسوز) با دو حجم 1700 و 1600 سی سی است که البته موتورهای مختلفی از جمله دیزلی نیز برای آن تعریف شده است. گیربکس آن در شرکت نیرو محرکه توسعه یافته است که مشاوران آلمانی در طراحی آن به ایران خودرو مشاوره داده‌اند. البته پورشه هم برای سازگار کردن اکسل جدید این خودرو و تیونینگ آن به ما کمک کرده‌ و سیستم تعلیق هم که در ایران خودرو به طراحی رسیده است.

با این تفاسیر یعنی پلت‌فرم آن مربوط به پژو206 نیست؟

ما از هر آن چه که توانستیم بهره‌برداری کردیم تا همه پروژه اقتصادی شود و زمان اجرا را کوتاه کنیم.

شنیده شده که بدنه خودرو طراحی یک شرکت ایتالیایی است. آیا این امر صحت دارد؟

اتاق X12 وتزئینات داخلی آن توسط مرکز تحقیقات ایران خودرو طراحی شده است و در این زمینه اشکالی ندارد که از کمک خارجی‌ها استفاده کنیم. X12 در تست تصادف و کسب استانداردهای "پدسترین" بهتر از پژو206 است. از لحاظ سایز نیز به 206 سدان نزدیک است. البته در ایران استاندارد یورو 4 را پاس می‌کند، ولی قابلیت پاس کردن آلایندگی یورو 5 را هم خواهد داشت.

X12 در چند مدل تولید خواهد شد؟

ما X12 را در دو مدل تولید خواهیم کرد. قیمت یک مدل آن 10 میلیون تومان به پایین است که البته رسیدن به این هدف برای سازندگان و طراحان ما یک چالش است. معمولا آنچه باعث افزایش قیمت می‌شود، آپشن و کیفیت آن است. مدل اتوماتیک معمولا بین 1.5 تا 2.5 میلیون تومان از نوع معمولی گران‌تر است. ترمز ABC نیز جزو تعاریف X12 است، ولی این‌که در نوع معمولی مورد استفاده قرار گیرد، هنوز مشخص نشده است. با این حال هدف گذاری کلی ما عرضه X12 معمولی با قیمت 10 میلیون تومان و X12 اتوماتیک با هدف قیمتی 11.5 میلیون تومان است.
X12 برای سرنشینان جلو دارای ایربگ (کیسه ایمنی هوا) است. این خودرو در دو نوع دستی و اتوماتیک تولید می‌شود و ترمز ABS هم در آن تعریف شده است.

این خودرو چه زمانی عرضه خواهد شد؟

تلاش می‌کنیم نمونه‌های اولیه آن امسال به تولید رسیده و اواخر سال آینده صنعتی‌سازی آن را انجام دهیم. هم‌اکنون خطوط طراحی بدنه آن در دست اجراست و وارد مرحله ساخت شده و تلاش این است اواخر سال بعد این خودرو به مردم عرضه شود.

آیا برنامه تولیدی نیز برای آن در نظر گرفته‌اید؟

پس از آغاز صنعتی سازی آن، برای سال اول 20 هزار دستگاه، سال دوم 70 هزار و تیراژ کلی نیز 150 هزار دستگاه در نظر گرفته شده است. البته ممکن است سه ماهه سوم سال 1388 صنعتی‌سازی آن آغاز شود.

آیا قرار است که این خودرو جایگزین محصول خاصی مثل پژو206 شود؟

این خودرو جایگزین محصول خاصی نمی‌شود، زیرا ما پژو206 معمولی و 206 صندوق‌دار را در محدوده 13 میلیون تومان به بالا داریم، ولی با X12 می‌توانیم محدوده قیمتی 10 تا 13 میلیون تومان را در کلاس C پوشش ‌دهیم. لزوما قرار نیست که این خودرو با پژو206 رقابت کند. تولید پژو206 قطعا ادامه خواهد داشت و X12 هم با توجه به این که ظرفیت خط آن ایجاد شده، جداگانه‌ تولید می‌شود. باید بدانیم عرضه X12 حتی در محدوده قیمت 10 میلیون تومان یک چالش بسیار بزرگ برای ماست.

چقدر از قطعات X12 داخلی است و آیا برای آن قطعه‌ای وارد خواهید کرد؟

ما برای X12 قطعه وارد می‌کنیم و در این زمینه با سازندگان داخلی مذاکره می‌کنیم و به دلیل این که می‌خواهیم به اهداف قیمت خود برسیم، می‌خواهیم بیشتر با سازندگان داخلی کار کنیم. قطعات قوای محرکه خودرو که 60 درصد کل قیمت آن را تشکیل می‌دهد، از داخل تامین خواهیم کرد و سیستم تعلیق، موتور و اکسل نیز در داخل تامین می‌شود و روی آنها تمرکز کرده‌ایم، ولی گیربکس اتوماتیک، ترمز ABS و ایربگ قطعا از خارج تامین می‌شود.

شکل ظاهری X12 شبیه چه خودرویی است؟

از لحاظ ابعادی شبیه پژو 206 سدان است، ولی کمی بزرگتر است.

شکل ظاهری آن شبیه محصولات پژو است یا چینی؟

شکل ظاهری آن ایران خودرویی است! چینی نیست، ولی چینی‌ها برای آن می‌میرند.

گفتید که برای موتور آن از موتور ملی استفاده می‌کنید، ولی این موتور هنوز به تیراژ تولید انبوه نرسیده است. اگر تولید انبوه موتور ملی برای سال آینده میسر نشود، از چه موتوری استفاده خواهید کرد؟

برنامه داریم که50 هزار موتور ملی پایه گازسوز و بنزینی تولید کنیم، ولی اگر این موتور در موعد مقرر آماده نشد، از آپشن‌های دیگر و موتورهای شرکت‌های دیگر استفاده می‌کنیم.

یعنی می‌خواهید به عنوان مثال از موتور پژو پارس در آن استفاده کنید؟

البته از موتور پژو پارس در آن استفاده نخواهیم کرد، زیرا قدیمی بوده و استاندارد یورو 4 و 5 را پاس نمی‌کند

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد